Nie jest niespodzianką, że przy użytkowaniu naszego samochodu z czasem musimy liczyć się z jego naprawami. Tak też jest w przypadku filtra DPF, czyli po prostu filtra cząstek stałych. Każdy, kto miał z nim kiedyś problem, zdaje sobie sprawę, że jego naprawa nie należy do najtańszych. Jednak możemy skorzystać tu z kilku rozwiązań. Oczywiście w grę wchodzi naprawa i wymiana na nowy, możemy także skorzystać z usługi mycia filtra, lecz taki sposób nie jest zbyt trwały. Najbardziej rozsądnym wyjściem z takiej sytuacji wydaje się wycięcie filtra DPF.
Wycięcie filtra DPF dobrym sposobem na pozbycie się problemu ?
Nie trudno znaleźć jest zakład oferujący tego typu usługę, staje się ona coraz bardziej popularna. Dzisiaj robią to już wszyscy, a gdy jest na coś wzięcie, wiadomo, że chętnych na szybki zarobek przybywa. Ważne jest by warsztat oferujący wycięcie DPF był fachowy i dokonał dokładnej diagnostyki, żeby później nie było żadnej niespodzianki. Obok eliminacji problemu z filtrem możemy spotkać często usługi zwiększające wydajność naszego pojazdu. Rozwiązanie wydaje się niemal idealne, jest o wiele tańsze od kupna nowego filtra cząstek stałych i mamy spokój, bo nie ma już czego wymieniać. Raz zapłacimy i po sprawie. Niektórzy twierdzą, że do tego wszystkiego jeszcze wydłuża nam się żywotność silnika i jego podzespołów. Jednak takich informacji nie można potwierdzić oficjalnie, bo nikt nie prowadzi badań na ten temat. Wszystko fajnie mieliśmy filtr, już go nie mamy szybkie, proste rozwiązanie, ale przecież ten filtr w końcu służył do czegoś w tym samochodzie i rozsądnie jest go tak po prostu usunąć.
Wybrać rozsądek czy oszczędność
Wiadomo, że w Polsce lubimy oszczędzać na wszystkim. Dlatego też rozwiązania, które pozostawiają nam więcej pieniędzy w portfelu, są jak najbardziej pożądane. Jakby się zastanowić, jeśli coś jest tak dobre i do tego tanie, co rzadko idzie ze sobą w parze, jest co najmniej podejrzane. Filtr DPF służy nam do ograniczania emisji tlenków azotu i cząstek stałych. Po zabiegu wycięcia DPF samochód produkuje tych związków o wiele więcej, więc po prostu zatruwa nam środowisko. I wedle prawa może to robić, ponieważ żadne przepisy tego nie regulują. Oczywiście teoretycznie istnieje coś takiego jak normy emisji spalin, ale w Polsce jakoś nikt się tym nie przejmuje. Popularność wycinki może brać się także z niedostatecznej wiedzy na ten temat. Przecież nikt w reklamie swojego zakładu nie powie nam, że jego metody są dla nas szkodliwe. Liczy się popyt i zysk. Jest jeszcze jedna kwestia. Skoro ludzie wokół mnie mają wycięty filtr to dlaczego ja mam martwić się o środowisko, powietrze czy zdrowie innych w rezultacie robiąc sobie większe koszty, skoro mogę zaoszczędzić tak jak inni. Prawdą jest, że właśnie takie jest nasze myślenie, ale dokąd nas ono zaprowadzi. Ciężko jest stworzyć przepisy, które będą sprawdzać, kto wycina a kto nie, możliwe, że dlatego nikt jeszcze nie stworzył takiego prawa. Rozwiązaniem może być dokładniejsza kontrola podczas okresowych badań technicznych pojazdów. Jednak na razie wszystko jest w pełni legalne dostępne a czy z tego skorzystamy, zależy już od naszych przekonań.
Ilustracje pobrano ze strony: http://www.dpfecoserwis.pl Dziękuję za wsparcie merytoryczne.